E-mailmarketing

Snel en makkelijk nieuwsbrieven versturen

Spread The Word is uitstekende, professionele mailing software voor het verzenden van digitale nieuwsbrieven. De online applicatie biedt uitgebreide mogelijkheden bij het maken van e-mailcampagnes, het onderhouden van mailinglijsten en een uitgebreide rapportage.

Hieronder licht ik de verschillende functionaliteiten graag even toe.

Ontwerp uw e-mail

Beginner of ervaren gebruiker? Met het ‘drag-and-drop’ systeem maakt u moeiteloos uw eigen nieuwsbrieven.

Professioneel ontwerp
De template(s) zien er professioneel uit. Zo maakt u stijlvolle nieuwsbrieven die uw lezers overtuigen.

Eigen huisstijl
Het spreekt voor zich dat uw nieuwsbrief moet aansluiten bij uw huisstijl. Ik hou hier dus rekening mee tijdens het ontwerpen van de template.

Drag-and-Drop uw inhoud
Twee of drie onderwerpen in uw nieuwsbrief? Met of zonder foto? De foto links of rechts? Of wil je een groot sfeerbeeld bovenaan? Sleep de gewenste blokken op hun plaats en vul ze in. Gemakkelijker kan niet.

Hergebruik een e-mail
U moet niet telkens vanaf nul beginnen, wat u veel tijd zal besparen. Wat goed was in een vorige campagne gebruikt u gewoon opnieuw. Andere onderdelen haalt u eruit of u past ze makkelijk aan.

Verzend uw e-mail

Staat uw nieuwsbrief klaar? Hoog tijd om deze uit te sturen…

Maak het persoonlijk
Spreek uw lezers/klanten aan zoals u zelf wilt aangesproken worden. Gewoon de voornaam, of liever iets als “geachte heer”? Persoonlijke aansprekingen zorgen bovendien voor een hoger openingspercentage.

Testen
Vooraleer u uw campagne effectief uitstuurt kan u gaan testen. Zo kan u de aanspreking testen, kijken hoe de nieuwsbrief er in uw e-mailclient uitziet, … U stuurt zoveel testmails als u zelf wil, en naar wie u maar wil. Zo kan u nuttige feedback vragen bij collega’s of vrienden.

Toch nog iets aanpassen?
Uw nieuwsbrief aanpassen is even eenvoudig als hem aanmaken. Bewerk de inhoud en test opnieuw.

Verzenden
Selecteer de lijst(en) met adressen waaraan u de nieuwsbrief wilt sturen. Verzend onmiddellijk of kies voor verzending op een bepaald tijdstip.

Betalen
De betaling gebeurt d.m.v. credits. U koopt op voorhand zoveel credits aan als u maar wil. Credits blijven altijd geldig en kunnen steeds opnieuw besteld worden.

Evalueer uw campagne

Slaat uw boodschap aan? Krijgt u de gewenste respons? Het rapportagepaneel geeft u nuttige feedback. Deze kan u gebruiken om in de toekomst nog betere nieuwsbrieven op te stellen.

Respons
In de statistieken ziet u precies hoeveel mensen de mail geopend hebben, hoeveel mensen zich hebben uitgeschreven, hoeveel mails niet afgeleverd konden worden, …
Daarnaast ziet u op welke link er het meest geklikt werd. En van elke gebruiker weet u exact op welke link hij/zij geklikt heeft, wanneer hij/zij dat gedaan heeft en hoe vaak.
De rapportage is duidelijk en kan geëxporteerd worden.

Prospectie
Weten wie op welke link geklikt heeft laat u toe om heel gericht te prospecteren. Zeker als u weet hoe vaak die persoon uw bericht opnieuw heeft gelezen.

Verfijn uw doelgroepen
Personen die op een bepaalde link geklikt hebben, kunt u makkelijk samenbrengen in een nieuwe lijst. Zo kan u deze personen enkele weken later een specifiek aanbod doen dat aansluit bij hun interesses.

Beheer de e-mailadressen

U heeft volledige controle over alle adressenbestanden. Bovendien werkt u zoals de internationale wetgeving het voorziet.

Doelgroepen maken
U maakt zoveel lijsten en segmenten als u wenst. Dat kan op basis van taal, regio, leeftijd, bedrijf, …
Bij het versturen van een nieuwsbrief kiest u gewoon naar welke groep er gestuurd moet worden.

Adressen importeren
Importeer lijsten uit Excel of voeg manueel één adres toe aan een doelgroep. Het systeem doet automatisch een controle op foutieve of dubbele adressen. U krijgt daar ook telkens een overzicht van.

Adressen verzamelen via uw website
Op uw website kan u een formulier voorzien zodat mensen zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief. Deze adressen kan u in een aparte lijst verzamelen. Zo weet u precies hoeveel adressen u dat oplevert.

Unsubscribes
Personen die zich hebben uitgeschreven (via de link onderaan in de nieuwsbrief) krijgen als status “unsubscribed”. Ze zullen bij de volgende campagnes niet meer gestuurd worden. Zo blijft uw bestand automatisch up-to-date.

Leuke extra’s

Met de tool kan u meer da handmatig nieuwsbrieven aanmaken en versturen.

Autoresponders
Dankzij autoresponders kan je uw adressenbestand automatisch mailen, bijvoorbeeld om hun welkom te heten, bij hun verjaardag, bij nieuwjaar, …

A/B Testing
Met A/B testing kan je twee verschillende versies tegen mekaar afwegen. De twee versies worden naar een bepaald deel van de groep gestuurd, de winnaar wordt vervolgens naar de rest van het bestand gestuurd.

Interesse?

Hebt u interesse of wenst u meer info over e-mailmarketing? 

Muskedeer